Viskas prasidėjo dar antikos laikais, kai nebuvo jokių liemenėlių, peniuarų, naktinukų ir visų kitų subtilių ir intymių išradimų gundymui ir netik. Istorikai tvirtina jog pradžioje apatinio drabužio paskirtį moterims atlikdavo paprasta medžiagos skiautė, kurią galima būtų pavadinti skara. Turbūt dauguma iš mūsų iškarto įsivaizduoja kažką panašaus į bulvių maišą apvyniota apie moters kūną, tačiau nustebsite jau tada moteris norėjo būti seksuali ir rūpintis stipriausiu ir vikriausiu gyvenvietės vyrų, tad kilpų pagalba susisukdavo skarą, taip kad išryškintu visus savo moteriškus privalumus ir paslėptų trūkumus. Tai patvirtina skulptūros, kur vaizduojamos moterys dėvinčios medžiagą kuri prilaiko krūtinę. Tuo tarpu vyrai net negalvojo jog kažkada jų intymiąją vietelę dengs iš įvairi audinių pasiūti apatiniai tad nesuko sau galvos ir džiaugėsi laisve nelaužant visuomenės normų. Natūralu, jog šis apdangalas ar kaip kitaip jį bepavadinus atliko niekinę funkciją ir turėjo evoliucionuoti, kaip ir visą kitą kas supo pernykščius žmones.
Apatinis trikotažas tapo panašesnis į save tik XIX amžiuje ir nedvejodamas žengė pirmuosius žingsniu į mados pasaulį. Pirmo Pasaulinio karo metu, vyrams krentant karo lauke moterys tapo šeimų maitintojos, tad dar daugiau dirbo, kad išmaitintu alkanus šeimos narius. Tuo metu dėvimi apatiniai drabužiai (klasikinės apatinės kelnės ir marškinėliai) buvo vertinami dėl vienintelio dalyko – patogumo, kuris nevaržytų dirbat ilgas valandas fabrikuose prie staklių, tad buvo pasirinktos lengvesnės ir ergonomiškesnės trikotažo medžiagos bei kirpimas.
Pasauliui įžengus į XXI amžių apatinis trikotažas tapo daugiau ar mažiau tuo ką dėvime dabar, žinant jog kaip ir visose tekstilės sektoriuose, mada sugrįžta kas 15 metų, tad ne išimtis yra ir su apatiniu trikotažu. Dar prieš 10 metų marketingas/PR agentūros turėjo beprotiškai daug galimybių išpopuliarinti bet, kokį vakarietiška dvasia dvelkiantį prekinį ženklą. Žinant, kad apatinis trikotažas yra neišvengiamai susietas su intymumu, kiekvienas reklamos nepadorumo linijos peržengimas susilaukdavo virtinę dėmesio. Gamintojai labai greitai tai suvokė ir apatinio trikotažo gamyba augo eksponentiškai. Apatinis trikotažas vyrams ir moterims žengė dar vieną laiptelį aukštyn ir išgyveno renesanso laikus, kai visuomenėje prasidėjo idealių moters linijų kultas, na žinote tokių lyg su vapsvos liemeniu.
Gamintojai pasitelkė į pagalbą geriausius savo srities dizainerius ir ėmėsi eksperimentuoti su įvairiausiomis medžiagomis, nuo medvilnės iki sintetikos. Apatinio trikotažo gaminių dekoravimas tapo būtina sąlyga (na bent jau moterims), pasitelkiant nėrinius, klostes, piešinius, ryškias spalvas, tinklelį, siuvinius. Standartizuoti dydžiai ir ekonominės bendrijos leido žengti į visas pasaulio šalis kraunantis turtus.
Šiandien apatinis trikotažas matomas pagrinde per seksualinę prizmę palyginus su senųjų laikų braižu ir sutikite dabar jau sunku suprasti ar tai vis dar apatiniai drabužiai. Kaip bebūtų mados keičiasi ir grįžta ir vėl keičiasi, paskutinėse apatinio trikotažo kolekcijose pastebimi senamadiškos klostės ir nėriniai, didmiesčių senamiesčiuose jau įsitvirtino išskirtiniai Boutique‘ai, tad romantikos dvelksmas niekur nedingsta. Finale turėtume sakyti, jog reikia džiaugtis turint galimybę rinktis, tik nežinia ar renkamės būtent mes.
Nesitikėjau, kad toks įdomus ir geras straipsnis čia . bus, tikrai nustebinot, Ačiū autoriui